opdrachtgevers

Algemeen Nederlands Verbond, Algemeen Pedagogisch Studiecentrum, APR groep, aquaZZ uitgeverij, B & B Media Adviseurs, Babonnick AdviesPartners, Bekadidact Uitgeverij, Business Publisher Midden-Holland, Business School Laudius, Castrum, Centrum Educatieve Dienstverlening Rotterdam, Docwork-media, Ed/Consort, Elf Fantasy, Ellessy Uitgeverij, Gouda Media Groep, Het Groene Energie Bedrijf, Heno drukkerij, Hoekema Koudum, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, HVDV creatieve communicatie, IFAN, Instituut Laudius, Kerngroep Ontharen, Kluwer, Kunstkring Krimpen aan den IJssel, Landes Uitgevers, MedCos Skinsolutions, Motorhuis autodealerbedrijven, NBD/Biblion, Nederlands Centrum voor Volkscultuur, Nederlandse Vereniging voor Stabij- en Wetterhounen, Nieuwenhuis corporate fashion, Parelz Uitgeverij, Platform GRAS, Press Service, Pretium, de Reeuwijker, Regionaal Opleidingen Centrum ID College, School Uitgeverij, Schoonheidsinstituut Xenia, Marc C. Slootjes, Spot Media, Stichting de Meeuw, Stichting Ronde van het Groene Hart, Stichting Welzijn Ouderen, Stichting Wezenlijk, Streekmuseum Crimpenerhof, Studio Miralis, Thieme Meulenhoff Uitgeverij, Think Bick Productions, Uitgeverij Verbum Crime, UittrekselBank Jeugd, Vereniging Bedrijvenparken Nederland, Vives media, Wegener, de Zaak, Zorgcentrum Marijke Hiem.

Enkele voorbeelden van artikelen opgeslagen in het archief van DBNL (Digitale Bibliotheek voor de Nederlandse Letteren).

samenwerkingsverbanden

Uit de samenwerking met drie thrillerschrijvers zijn andere samenwerkingsverbanden voortgekomen.

Voor Herman Vemde maakte ik een schilderij die in de cover van zijn boek "Dame Blanche" is verwerkt.

Voor Jacob Vis illustreerde ik een paar van zijn spannende verhalen. Bovendien nodigde hij mij in als gastconservator van ’t Huys der Kunsten in Kampen uit voor deelname aan de expositie "De smaak van de verteller". Daarnaast heeft hij mij tweemaal geïnterviewd voor een cultuurprogramma van de lokale radio-omroep.

Met Gerard Nanne schreef ik in 2010 onder de auteursnaam Nanne Harkema de feel good-misdaadroman "Buitenspel", waarin misdaad in de voetbalsport centraal staat. In de aanloop van het WK Voetbal en de Maand van het Spannende Boek vond de presentatie van "Buitenspel" plaats in het theater van SelexyzDonner in Rotterdam. Dit in het bijzijn van het bestuur van supportersvereniging Feyenoord, van wie we allebei het clubblad "Hand in Hand" en een T-shirt met de opdruk van gedenkwaardige gebeurtenissen van de Rotterdamse voetbalclub cadeau kregen.