opdrachtgevers

Algemeen Nederlands Verbond, Algemeen Pedagogisch Studiecentrum, APR groep, aquaZZ uitgeverij, B & B Media Adviseurs, Babonnick AdviesPartners, Bekadidact Uitgeverij, Business Publisher Midden-Holland, Business School Laudius, Castrum, Centrum Educatieve Dienstverlening Rotterdam, Docwork-media, Ed/Consort, Elf Fantasy, Ellessy Uitgeverij, Gouda Media Groep, Het Groene Energie Bedrijf, Heno drukkerij, Hoekema Koudum, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, HVDV creatieve communicatie, IFAN, Instituut Laudius, Kerngroep Ontharen, Kluwer, Kunstkring Krimpen aan den IJssel, Landes Uitgevers, MedCos Skinsolutions, Motorhuis autodealerbedrijven, NBD/Biblion, Nederlands Centrum voor Volkscultuur, Nederlandse Vereniging voor Stabij- en Wetterhounen, Nieuwenhuis corporate fashion, Parelz Uitgeverij, Platform GRAS, Press Service, Pretium, de Reeuwijker, Regionaal Opleidingen Centrum ID College, School Uitgeverij, Schoonheidsinstituut Xenia, Marc C. Slootjes, Spot Media, Stichting de Meeuw, Stichting Ronde van het Groene Hart, Stichting Welzijn Ouderen, Stichting Wezenlijk, Streekmuseum Crimpenerhof, Studio Miralis, Thieme Meulenhoff Uitgeverij, Think Bick Productions, Uitgeverij Verbum Crime, UittrekselBank Jeugd, Vereniging Bedrijvenparken Nederland, Vives media, Wegener, de Zaak, Zorgcentrum Marijke Hiem.

Enkele voorbeelden van artikelen opgeslagen in het archief van DBNL (Digitale Bibliotheek voor de Nederlandse Letteren).

samenwerkingsverbanden

Uit de samenwerking met drie thrillerschrijvers zijn andere samenwerkingsverbanden voortgekomen.

Voor Herman Vemde maakte ik een schilderij die in de cover van zijn boek "Dame Blanche" is verwerkt.

Voor Jacob Vis illustreerde ik een paar van zijn spannende verhalen. Bovendien nodigde hij mij in zijn hoedanigheid als gastconservator van ’t Huys der Kunsten in Kampen uit voor deelname aan de expositie "De smaak van de verteller". Daarnaast heeft hij mij tweemaal geïnterviewd voor een cultuurprogramma van de lokale radio-omroep.

Met Gerard Nanne schreef ik in 2010 onder de auteursnaam Nanne Harkema de feel good-misdaadroman "Buitenspel", waarin misdaad in de voetbalsport centraal staat. In de aanloop van het WK Voetbal en de Maand van het Spannende Boek vond de presentatie van "Buitenspel" plaats in het theater van SelexyzDonner in Rotterdam. Dit in het bijzijn van het bestuur van supportersvereniging Feyenoord, van wie we allebei het clubblad "Hand in Hand" en een T-shirt met de opdruk van gedenkwaardige gebeurtenissen van de Rotterdamse voetbalclub cadeau kregen.

Begeleiding boekverfilming en scriptbeoordeling

Toen het eerst boek van Gerard Nanne "Het lied van de lijster" verfilmd zou worden, huurde Think Bick Productions mij in eerste instantie alleen in als tekstschrijver voor de PR en content op de website. Later kwamen daar het opzetten van de logline en de synopsis bij en moest ik het script voorzien van sprankelende dialogen.

Tot een echte film is het echter nooit gekomen. Daarvoor lagen de creatieve ideeën van producent, regisseur, acteurs en andere betrokkenen te ver uit elkaar.

Eenmaal toegetreden tot de wereld van de film kreeg ik wel een andere opdracht, namelijk het beoordelen van scripts voor Independent Film Artists Network (IFAN), een platform en productiehuis voor zowel professionele als amateur filmmakers.

Reviews

Schrijfster Geertrude Verweij

Zo ben ik bezig met het beantwoorden van interview vragen die te maken hebben met mijn nieuwe boek.  Altijd leuk, want Connie Harkema, degene die al jaren de PR voor mijn uitgeverij regelt en die binnenkort ook een roman uitbrengt, weet vragen te stellen waar ik lang over na moet denken en die soms voor mij zelf verrassende antwoorden opleveren.

Movie scriptwriter/consultant/editor Arno van Dijk

Connie is mijn collega bij Uitgeverij Ellessy en daarnaast werken we samen in een aantal script- en manuscriptprojecten. Zij is een veelzijdig en getalenteerd persoon: kunstenares, journaliste, schrijfster, redactrice enz. In alle gebieden is ze helemaal thuis en weet ze het beste van zichzelf naar boven te brengen. En ook de personen die ze begeleidt c.q. waarvoor ze redactiewerk verricht weten dat zij volledig kunnen rekenen op haar grote kennis en ervaring.

Ze beschikt over een helikopterview, maar heeft ook oog voor detail. Qua kennis van de Nederlandse taal en formuleringen is zij ijzersterk. Daarnaast staat ze m.b.t. haar eigen werk zelf ook open voor tips en aanbevelingen van anderen. Ze reageert snel op situaties en vragen van anderen, en weet daarbij altijd de oplossing of diverse opties te geven. Met Connie is het zeer prettig samenwerken, altijd in een open communicatievorm.

Misdaadauteur Jacob Vis

Connie Harkema is mijn redactrice. Zij bekijkt mijn manuscripten en samen maken we er een roman van. Maar Connie kan meer. Ze schrijft en illustreert haar boeken met haar schilderijen. Zij is dus een van de schaarse dubbeltalenten in ons land. Haar reisboek is een mooi voorbeeld van die twee bekwaamheden. Ze heeft ook schilderijen gemaakt bij een paar van mijn korte verhalen.